سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل صاف بودن لاستیک خودرو

اکثر رانندگان در مقطعی از زندگی خود پنچر شدن لاستیک را تجربه کرده اند. اگر در این موقعیت ناگوار قرار گرفته‌اید، می‌دانید که با دیدن وسیله نقلیه خود با لاستیک پنچر شده احساس غرق شدن می‌کنید. انفجارهایی که در اواخر شب یا در آب و هوای نامساعد در جاده رخ می دهد بیش از یک ناراحتی است. آنها اغلب موقعیتی را ایجاد می کنند که می تواند ایمنی راننده را به طور جدی به خطر بیندازد. هیچ راه مطمئنی برای جلوگیری از پنچر شدن لاستیک‌ها وجود ندارد، اما نگهداری کلی تایر و آگاهی از علل زمینه‌ای می‌تواند به کاهش وقوع کمک کند.

 

تصویر تخت تایر، تایرهای سن دیگو، تایر و مراکز خدمات ایوانز

 

1) سوراخ کردن توسط شی شارپ

 

شایع‌ترین علت پنچری لاستیک، پنچری ناشی از یک جسم تیز مانند میخ یا شیشه است. تا حد امکان با رانندگی در اطراف آوار در جاده یا پارکینگ از فوران های سوراخ دار اجتناب کنید.

 

2) خرابی یا آسیب به ساقه سوپاپ

 

مشکلات ساقه سوپاپ یکی دیگر از دلایل رایج مشکلات لاستیک است. میل سوپاپ برآمدگی کوچکی از لاستیک شماست که در صورت نیاز به باد کردن آن را باز می کنید. میل سوپاپ آسیب دیده یا خورده می تواند باعث نشت هوا از لاستیک شود و آن را صاف کند. شل بودن یا گرفتگی ساقه های کثیفی نیز می تواند باعث از دست دادن هوای لاستیک ها شود.

 

3) لاستیک مالیده یا پاره شده

 

یک لاستیک فرسوده یا پاره می تواند موقعیت خطرناکی را برای شما و سایر رانندگان در جاده ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که همیشه تایرهای خود را از نظر آسیب، مانند نواحی عمیق یا فرسوده یا سایش ناهموار در یک طرف لاستیک بررسی کنید.

 

4) نشتی مهره تایر

 

گاهی اوقات هوا از مهره لاستیک نشت می کند که لبه لاستیک است که روی رینگ قرار دارد. این نشت می تواند به مرور زمان باعث صاف شدن لاستیک شود. برای بررسی اینکه آیا مهره لاستیک مشکلی دارد، چرخ‌ها و سیستم سوپاپ خود را با آب صابون اسپری کنید. اگر جریان ثابتی از حباب های ریز ظاهر شود، احتمالاً نشتی مهره لاستیک دارید.

 

5) وندالیسم

 

به طور معمول، خرابکاری شامل این است که کسی هوا را از لاستیک‌های شما خارج می‌کند، که به راحتی قابل اصلاح است و نیازی به تعویض ندارد: فقط لاستیک را باد کنید و مراقب باشید در آینده ماشین خود را کجا پارک می‌کنید.

 

6) جدایی تایر و رینگ با برخورد با جسم دیگر

 

این نوع جداسازی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که لاستیک شما از حاشیه خارج شود یا در هنگام پارک کردن، چرخ را به شدت به پیاده‌رو بمالید. لاستیک کمی از روی رینگ لیز می خورد و به مرور زمان باعث از دست دادن آهسته هوا می شود. معمولاً این چیزی نیست که بتوانید خودتان آن را برطرف کنید، اما یک مکانیک خودرو با تجربه ابزارهایی را برای مراقبت از این موضوع به راحتی در اختیار خواهد داشت.

 

7) لاستیک های بیش از حد پمپ شده

 

لاستیک بیش از حد پمپاژ می تواند فشار خطرناکی ایجاد کند که اغلب منجر به فوران می شود. برای یادگیری نحوه صحیح بررسی فشار باد لاستیک، این راهنمای دقیق را ببینید.

 

8) نشتی چرخ آلیاژی

 

به صاحبان خودروهای با چرخ‌های آلومینیومی توصیه می‌شود که به طور منظم فشار لاستیک‌های خود را چک کنند. اگر نشتی به یک مشکل مکرر تبدیل شد، ماشین خود را برای تعمیر حرفه ای به مکانیک ببرید.

 

منبع: https://evanstire.com/top-10-most-common-causes-of-a-flat-tire/